onsdag 16 december 2015

OUT IN THE WOODS



Igår hade M ett möte ute på Ekerö dit man åker via Drottningholm. Eftersom jag aldrig varit till Drottningholm och områdena ditåt bestämde jag mig för att följa med och åka på utflykt. Kändes som om man skulle ha varit helt ute på landet (ja, det är ju faktiskt lite "lande" redan) och vi såg bland annat hjortar på vägen dit. Hittade ett litet mysigt café att spendera min tid på under mötet så att jag inte fick alltför kallt. Där satt jag sedan mitt ute i ingenstans på ett litet café tillsammans med några äldre damer som satt och stickade och bjöd mig på peparkakor haha, ganska stor kontrast till mina vanliga dagar. Nu var det ju som sagt jäkligt kallt igår och här är ju ingen snö ännu men kan tänka mig att Drottningholm med omnejd är sjukt vackert på sommaren. Måste definitiv göra en ny utflykt i vår med matsäck och hela köret och verkligen utforska lite mer.

Outfit: jeans Gina Tricot, knit Malene Birger, coat Zara, faux fur scarf Ted Baker, heels Sam Edelman, bag Proenza Schouler, sunnies Ray-Ban

Yesterday M had a meeting at Ekerö where you go by both subway and bus, passing Drottningholm. I've never been there so I decided to join him for a little adventure. It really felt like being out in the countryside, and well, it is countryside. Too bad it was a bit cold yesterday. I had to find a café to sit inside for a while not to freeze and I actually managed to find a really cozy little one. I sat there besides grannies who were knitting sipping my coffee and eating gingerbread cookies with them. Quite a contrast to my normal days haha. I definitely have to go there again in summer time, I imagine it's very beautiful.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar